Mesleği: Ses Sanatçıları & Müzikal Grup
Doğum Yeri: Türkiye
Doğum Tarihi: 1995
Türk
rock müziğinin son dönemdeki en kaliteli temsilcilerinden biri olan
Duman�ın yolculuğu, 90�ların ilk yıllarında başladı. Sıradışı
vokalleriyle büyük beğeni toplayan, grubun müziğine gitarıyla da katkı
sağlayan Kaan Tangöze, müziğe, 8 yaşında aldığı piyano dersleriyle
başladı. Sonra ailesiyle birlikte yurtdışına taşınınca derslerini yarım
bırakmış olsa da müziğe olan ilgisi hep onun yanında oldu. 14 yaşında
rock müziğe ilgi duymaya başlayan Tangöze, ilgisini araştırmaya
yöneltti ve bir gitar alıp akor öğrenerek kendi imkanlarıyla
çalışmalarına başladı.
Amerika Birleşik Devletleri�nin Seattle eyaletinde
Türkiye�de çıkarmak istediği albümde yer alacak şarkıları hazırlayan
Tangöze, o sırada Mad Madame adını taşıyan grubuyla Seattle ve Los
Angeles�ta yayınlanan bazı koleksiyon albümlerinde yer aldı.
Tangöze Türkiye�ye döndüğünde o sırada Blue Blues Band ile
çalışan Batuhan Mutlugil ve Ari Barokas�ı gruba dahil ederek "Duman"
adıyla yeni bir çıkışı müjdeledi. Mutlugil gitarda, Barokas ise bas
gitarda Duman müziğinin yaratılmasına katkı sağlayacak, ayrıca geri
vokallerle de Tangöze�ye eşlik edeceklerdi. Batuhan Mutlugil�in babası
Batu, Blue Blues Band�in kurucularındandı. Babasının, çocukluğunda Jimi
Hendrix, Led Zeppelin, Beatles gibi isimlerin plaklarını çalması
Batuhan�ın müziğe yönelmesinde en büyük etken olmuştu.
Gitar ve vokal konusunda güçlü bir kadro oluşturan topluluk,
uzun süre aradığı davulcuyu bulamadı. Birlikte çalıştıkları
müzisyenlerden en başarılısı Alen Konakoğlu oldu ve grubun canlı
performanslarında büyük oranda o sahne aldı. Albüm çalışmalarına da
önemli katkılar sağlayan Konakoğlu, "Belki Alışman Lazım" isimli
albümle birlikte Duman kadrosundaki dördüncü isim olmayı başardı.
Duman, kısa sürede müthiş bir hayran kitlesi edinerek Türk rock
müziğinin en önemli gruplarından biri oldu. Yüzlerce canlı performansta
ayakta alkışlanan, özellikle İstanbul, İzmir ve Ankara�da üniversite
gençliğinin ilgi odağı olan topluluk, gerek müziğinde, gerekse
vokallerinde hissedilen özgün tarz ile rock icrasına yeni bir boyut
kazandırdı. Modern rock tarzını ülkemizin kültürel arkaplanıyla ustaca
birleştiren Duman grubu, "Eski Köprünün Altında" adlı ilk albüm
çalışmasıyla hedeflediği dinleyici kitlesine ulaşma başarısını
gösterdi.
Birbirinden güzel ve orijinal 10 parçayı içeren albümün
listesinde sırasıyla "Köprü Altı", "Bebek", "Hatun", "Halimiz Duman",
"Dağlar Bağlar", "Hayatı Yaşa", "Yalnızlık Paylaşılmaz", "Dönek",
"İstanbul" ve "Senin Gibi" isimli çalışmalar yer alıyordu. Kayıt ve
mikslerde Levent Büyük imzasının bulunduğu 1999 çıkışlı albüm, NR1
etiketiyle müzik marketlerdeki yerini aldı.
Hareketli parçaların çoğunlukta olduğu, ancak "Halimiz Duman"
ve "Yalnızlık Paylaşılmaz" gibi hüzünlü parçaları da barındıran
çalışmayı, daha melankolik ve olgun bir yapıya sahip olan "Belki
Alışman Lazım" albümü izledi. Yine NR1 etiketi taşıyan albümün
yapımcılığını Murat Akad, kayıt ve mikslerini Levent Büyük üstlendi.
Stüdyo 18�de kaydedilen çalışmaya Londra�da hizmet veren Heathmans
Mastering şirketinden Steve Shin de katkı sağladı. Bu kez davulda
dinlediğimiz isim Cengiz Baysal oldu.
"Belki Alışman Lazım", grubu tüm Türkiye�ye tanıtan albüm
olarak nitelendirilebilir. Albümün raflardaki yerini aldığı 2002 yılına
kadar grubun ulaştığı hayran kitlesi büyük bir başarı olarak
değerlendirilse de bu albümle birlikte Türk rock müziğini özellikle
takip etmeyen müzikseverler bile Duman�a sempati duymaya başladılar.
Albümün en büyük sürprizi, Sezen Aksu�nun "Her Şeyi Yak" isimli
unutulmaz parçasının müthiş yorumuydu.
Duygusal parçaların ağırlıkta olduğu, yer yer politik
mesajların da kendisini hissettirdiği albümde sırasıyla "Bu Akşam",
"Her Şeyi Yak", "Oje", "Kırmış Kalbini", "Masal", "Manası Yok", "Belki
Alışman Lazım", "Bal", "Ah", "Elimdeki Saz Yeter Canıma", "Haberin Yok
Ölüyorum" ve "Bu Akşam" adlı parçalar yer aldı.
Albümün depresif yapısını, şarkıların hazırlandığı 2 yıllık
dönemde yaşadıkları olumsuz olaylara bağlayan grup elemanları,
Türkiye�de sanatın geldiği, bir başka deyişle �gelemediği� noktadan da
oldukça rahatsızlar. "Toplumun sanata eğilmesi için önce iç huzurunun
olması gerekiyor" diyor grubun gitaristlerinden Ari... Ancak onlar ne
ekonomik krizleri, ne de ülkede sanata olan ilginin yeterince
olmamasını bahane edip uzaklaşmıyorlar işlerinden... Özgün tarzlarınıve
kaliteli çalışmalarını tüm hızlarıyla sürdürüp topluma �iyiyi� ve
�doğruyu� vermeye gayret ediyorlar.
2003�te çıkan "Konser" albümü de özenli çalışmalarının bir
eseriydi aslında. Canlı performanslarını dinleme şansı bulamayan
hayranları için konser kayıtlarını bir araya getirdiler. İlk çıkan iki
albümde yer alan "Bu Akşam", "Masal", "Bebek", "İstanbul", "Senin
Gibi", "Oje", "Belki Alışman Lazım", "Halimiz Duman", "Her Şeyi Yak",
"Yalnızlık Paylaşılmaz", "Hayatı Yaşa" ve "Köprüaltı" adlı parçaların
dışında "Çile Bülbülüm", bir Özdemir Erdoğan şarkısı olan "Gurbet" ve
Müslüm Gürses�in seslendirdiği "Olmadı Yar" için yaptıkları cover
çalışmaları da oldukça başarılıydı.
Duman grubu, kalite anlayışını bu şekilde sürdürürse, onları
yıllar sonra da aynı keyifle dinliyor olacağımız kesin. Müzik Kutusu
ekibi olarak kendilerine uzun ve başarılı bir müzik yaşamı diliyoruz...
Doğum Yeri: Türkiye
Doğum Tarihi: 1995
Türk
rock müziğinin son dönemdeki en kaliteli temsilcilerinden biri olan
Duman�ın yolculuğu, 90�ların ilk yıllarında başladı. Sıradışı
vokalleriyle büyük beğeni toplayan, grubun müziğine gitarıyla da katkı
sağlayan Kaan Tangöze, müziğe, 8 yaşında aldığı piyano dersleriyle
başladı. Sonra ailesiyle birlikte yurtdışına taşınınca derslerini yarım
bırakmış olsa da müziğe olan ilgisi hep onun yanında oldu. 14 yaşında
rock müziğe ilgi duymaya başlayan Tangöze, ilgisini araştırmaya
yöneltti ve bir gitar alıp akor öğrenerek kendi imkanlarıyla
çalışmalarına başladı.
Amerika Birleşik Devletleri�nin Seattle eyaletinde
Türkiye�de çıkarmak istediği albümde yer alacak şarkıları hazırlayan
Tangöze, o sırada Mad Madame adını taşıyan grubuyla Seattle ve Los
Angeles�ta yayınlanan bazı koleksiyon albümlerinde yer aldı.
Tangöze Türkiye�ye döndüğünde o sırada Blue Blues Band ile
çalışan Batuhan Mutlugil ve Ari Barokas�ı gruba dahil ederek "Duman"
adıyla yeni bir çıkışı müjdeledi. Mutlugil gitarda, Barokas ise bas
gitarda Duman müziğinin yaratılmasına katkı sağlayacak, ayrıca geri
vokallerle de Tangöze�ye eşlik edeceklerdi. Batuhan Mutlugil�in babası
Batu, Blue Blues Band�in kurucularındandı. Babasının, çocukluğunda Jimi
Hendrix, Led Zeppelin, Beatles gibi isimlerin plaklarını çalması
Batuhan�ın müziğe yönelmesinde en büyük etken olmuştu.
Gitar ve vokal konusunda güçlü bir kadro oluşturan topluluk,
uzun süre aradığı davulcuyu bulamadı. Birlikte çalıştıkları
müzisyenlerden en başarılısı Alen Konakoğlu oldu ve grubun canlı
performanslarında büyük oranda o sahne aldı. Albüm çalışmalarına da
önemli katkılar sağlayan Konakoğlu, "Belki Alışman Lazım" isimli
albümle birlikte Duman kadrosundaki dördüncü isim olmayı başardı.
Duman, kısa sürede müthiş bir hayran kitlesi edinerek Türk rock
müziğinin en önemli gruplarından biri oldu. Yüzlerce canlı performansta
ayakta alkışlanan, özellikle İstanbul, İzmir ve Ankara�da üniversite
gençliğinin ilgi odağı olan topluluk, gerek müziğinde, gerekse
vokallerinde hissedilen özgün tarz ile rock icrasına yeni bir boyut
kazandırdı. Modern rock tarzını ülkemizin kültürel arkaplanıyla ustaca
birleştiren Duman grubu, "Eski Köprünün Altında" adlı ilk albüm
çalışmasıyla hedeflediği dinleyici kitlesine ulaşma başarısını
gösterdi.
Birbirinden güzel ve orijinal 10 parçayı içeren albümün
listesinde sırasıyla "Köprü Altı", "Bebek", "Hatun", "Halimiz Duman",
"Dağlar Bağlar", "Hayatı Yaşa", "Yalnızlık Paylaşılmaz", "Dönek",
"İstanbul" ve "Senin Gibi" isimli çalışmalar yer alıyordu. Kayıt ve
mikslerde Levent Büyük imzasının bulunduğu 1999 çıkışlı albüm, NR1
etiketiyle müzik marketlerdeki yerini aldı.
Hareketli parçaların çoğunlukta olduğu, ancak "Halimiz Duman"
ve "Yalnızlık Paylaşılmaz" gibi hüzünlü parçaları da barındıran
çalışmayı, daha melankolik ve olgun bir yapıya sahip olan "Belki
Alışman Lazım" albümü izledi. Yine NR1 etiketi taşıyan albümün
yapımcılığını Murat Akad, kayıt ve mikslerini Levent Büyük üstlendi.
Stüdyo 18�de kaydedilen çalışmaya Londra�da hizmet veren Heathmans
Mastering şirketinden Steve Shin de katkı sağladı. Bu kez davulda
dinlediğimiz isim Cengiz Baysal oldu.
"Belki Alışman Lazım", grubu tüm Türkiye�ye tanıtan albüm
olarak nitelendirilebilir. Albümün raflardaki yerini aldığı 2002 yılına
kadar grubun ulaştığı hayran kitlesi büyük bir başarı olarak
değerlendirilse de bu albümle birlikte Türk rock müziğini özellikle
takip etmeyen müzikseverler bile Duman�a sempati duymaya başladılar.
Albümün en büyük sürprizi, Sezen Aksu�nun "Her Şeyi Yak" isimli
unutulmaz parçasının müthiş yorumuydu.
Duygusal parçaların ağırlıkta olduğu, yer yer politik
mesajların da kendisini hissettirdiği albümde sırasıyla "Bu Akşam",
"Her Şeyi Yak", "Oje", "Kırmış Kalbini", "Masal", "Manası Yok", "Belki
Alışman Lazım", "Bal", "Ah", "Elimdeki Saz Yeter Canıma", "Haberin Yok
Ölüyorum" ve "Bu Akşam" adlı parçalar yer aldı.
Albümün depresif yapısını, şarkıların hazırlandığı 2 yıllık
dönemde yaşadıkları olumsuz olaylara bağlayan grup elemanları,
Türkiye�de sanatın geldiği, bir başka deyişle �gelemediği� noktadan da
oldukça rahatsızlar. "Toplumun sanata eğilmesi için önce iç huzurunun
olması gerekiyor" diyor grubun gitaristlerinden Ari... Ancak onlar ne
ekonomik krizleri, ne de ülkede sanata olan ilginin yeterince
olmamasını bahane edip uzaklaşmıyorlar işlerinden... Özgün tarzlarınıve
kaliteli çalışmalarını tüm hızlarıyla sürdürüp topluma �iyiyi� ve
�doğruyu� vermeye gayret ediyorlar.
2003�te çıkan "Konser" albümü de özenli çalışmalarının bir
eseriydi aslında. Canlı performanslarını dinleme şansı bulamayan
hayranları için konser kayıtlarını bir araya getirdiler. İlk çıkan iki
albümde yer alan "Bu Akşam", "Masal", "Bebek", "İstanbul", "Senin
Gibi", "Oje", "Belki Alışman Lazım", "Halimiz Duman", "Her Şeyi Yak",
"Yalnızlık Paylaşılmaz", "Hayatı Yaşa" ve "Köprüaltı" adlı parçaların
dışında "Çile Bülbülüm", bir Özdemir Erdoğan şarkısı olan "Gurbet" ve
Müslüm Gürses�in seslendirdiği "Olmadı Yar" için yaptıkları cover
çalışmaları da oldukça başarılıydı.
Duman grubu, kalite anlayışını bu şekilde sürdürürse, onları
yıllar sonra da aynı keyifle dinliyor olacağımız kesin. Müzik Kutusu
ekibi olarak kendilerine uzun ve başarılı bir müzik yaşamı diliyoruz...